UDP


  • @andre-rodenburg Krijg het niet werkend. Kan het device namelijk niet toevoegen. Ik krijg nu foutmelding:
    0_1525809842596_7daed7ff-1dc1-4eca-9a1b-827deaafb875-image.png
    Terwijl het IMEI nummer niet voorkomt in de lijst die ik kan opvragen middels “get all devices”.



  • @felixdonkers Dat is een andere melding dan ik krijg als ik hetzelfde device twee keer probeer te registeren, dan krijg ik dit:

    {
    “msg”: “dsm.device.already.exist”,
    “code”: 999
    }

    Lijkt er op dat er in de api iets verkeerd gaat.



  • @felixdonkers said in UDP:

    @andre-rodenburg Krijg het niet werkend. Kan het device namelijk niet toevoegen. Ik krijg nu foutmelding:
    0_1525809842596_7daed7ff-1dc1-4eca-9a1b-827deaafb875-image.png
    Terwijl het IMEI nummer niet voorkomt in de lijst die ik kan opvragen middels “get all devices”.

    Heb even wat geprobeerd, lijkt er op dat de melding alleen komt als er geen spatie staat tussen IMEI: XXXX

    IMEI:XXXX -> melding
    IMEI: XXXX -> geen melding



  • Hi allen,

    Imei zonder spaties registreren zoals dit: IMEI:<digits>

    Let ook bij het registreren op de volgorde:

    1. Eerst registratie via de north bound interface… API
    2. Pas daarna het device op het netwerk aanmelden…

    Kun je API registratie nog is proberen?



  • @techniek Device opnieuw registreren is gelukt, ook de north bound en de subsc ription. Daarna HW opnieuw opgestart en succesvol UDP data verzonden. Komt echter niet aan op mijn UDP server :-(. Ik ben er zeker van dat portforwarding etc good staat want via node-red versturen en ontvangen lukt prima. Kan ik ergens anders zien dat het bericht daadwerkelijk door de CDP verstuurd is?



  • @felixdonkers vandaag nog een geprobeer, zonder succes. Zie device detail hieronder.

    Ik geef het op. Wellicht nog eens proberen tijdens een installfest ofzo…

    ===

    {
    “id”: 581,
    “updatedOn”: 1525951104000,
    “createdOn”: 1525951104000,
    “deviceId”: “IMEI:357518080035967”,
    “networkId”: “”,
    “subscriberId”: “”,
    “managed”: true,
    “inUse”: true,
    “model”: “Sensor”,
    “manufacturer”: “Generic”,
    “os”: “other”,
    “logging”: false,
    “hssSubscribe”: false,
    “protocolRealm”: [
    “NBIOT-SGI”,
    “LORA”,
    “DIAMETER”,
    “XIRGO”,
    “IMPACT_LWM2M”,
    “MBUS”,
    “OMA-DM”,
    “HTTP”,
    “MQTT-AL”,
    “VA”
    ],
    “nativeClient”: {
    “bootstrap”: {
    “type”: “FBU”,
    “state”: “BOOTSTRAPPED”
    },
    “credentials”: {
    “serverPassword”: “",
    “clientUsername”: “188586798598929”,
    “clientPassword”: "

    },
    “operationalState”: [],
    “pushChannels”: [
    {
    “name”: “SMS”,
    “state”: “UP”
    }
    ]
    },
    “customAttributes”: {
    “attribute1”: “{“aggregateOfAttributesList”:[{“adaptationLayerName”:“TMNL_UDP_AL”}]}”,
    “attribute3”: “HTTP”
    },
    “serviceTags”: [],
    “dynamicVariables”: [],
    “userTags”: []
    }



  • @felixdonkers 23 mei bij het volgende installfest kunnen we er wel even goed naar kijken 🙂



  • En anders maandag weer even. Dan is iedereen weer up and running. 🙂



  • Hoi Felix,

    Bij dit respons hoor je de volgende zaken te zien als het device zichzelf registreert (door door data te versturen)
    “lastSeen”: “2018-05-09T14:19:21Z”,
    “announcedMake”: “Generic”,
    “announcedModel”: “Sensor”,

    Dit zie ik bij jou niet en daarom vermoed ik dat het device zichzelf anders registreert (kan je het IMEI nog eens goed controleren?) Met commando AT+CGSN=1 bijvoorbeeld?



  • @eric-barten, zie snapshot

    0_1526287618403_Capture.PNG


Locked
 

Looks like your connection to Internet of Things was lost, please wait while we try to reconnect.