Instructie registreren van je eerste device


  • @maartentc said in Instructie: registreren van je eerste device:

    UE Log Viewer gaf NO_SIM aan, en in het Quectel evaluation board bleek vervolgens de verbinding tussen BC-95 en SIM holder niet goed te zijn (lijkt op een productiefout in PCB). Met een paar draden was dit gefixed en werkt AT+CFUN=1 ook weer gewoon.

    Laten we hopen dat de QA van de modules beter is. Of toch voor de Ublox gaan, heeft T-mobile daar ook ervaring mee?

    Ik had dit net ook, misschien goed om mensen daar op te wijzen. Bij hielp het stevig aandrukken van de simkaart ook.

    mvg, Wieger



  • @jtsseiot said in Instructie: registreren van je eerste device:

    @MarcelVanSambeek said in Instructie: registreren van je eerste device:
    ik denk dat die test moet checken of er inderdaad een deviceId key-value pair wordt terug gestuurd in de response.
    beter zou dan zijn:
    tests["Body contains deviceId "] = body.hasOwnProperty(“deviceId”);

    Dit hielp inderdaad. De test passed nu gewoon en hierdoor werd het voor mij mogelijk om berichten te verzenden. Verzonden berichten veranderen nu niet meer van pending naar error, omdat de device dus geregistreerd is.

    @jtsseiot said in Instructie: registreren van je eerste device:

    @MarcelVanSambeek said in Instructie: registreren van je eerste device:
    Die test body contains scope is waarschijnlijk een left-over van het login in script. Die error is niet belangrijk denk ik
    Als je een response krijgt is het goed denk ik.

    Ik zie de status onder “GET get devices” nu ook op “ONLINE” staan dus neem aan dat ik nu inderdaad een response krijg.

    Ik krijg echter alleen nog geen data binnen via “GET get device data history”. De data blijft:
    {“totalCount”:0,“pageNo”:0,“pageSize”:0,“deviceDataHistoryDTOs”:[]}

    Kan dit wellicht hetzelfde probleem zijn als:

    @afzal_m said in Instructie: registreren van je eerste device:

    Aan onze kant moest het MultiSensor profiel nog worden geladen in jouw App. Dat heb ik zojuist gedaan. Als jij alles conform manual bij ‘set device type’ hebt staan, dan moet het nu werken!

    De instellingen van “PUT Set device Info” heb ik verder niet gewijzigd en staan als volgend ingesteld:

    {
    “name”:“YourDevice” ,
    “endUserId”:“YourName”,
    “mute”:“FALSE”,
    “manufacturerId”:“TMNL”,
    “manufacturerName”:“TMNL”,
    “location”:“NL”,
    “deviceType”:“MultiSensor”,
    “protocolType”:“CoAP”,
    “model”:“1000”
    }



  • Nieuw linkje, ditmaal zonder expiration date

    https://docs.t-mobile.nl/index.php/s/dsTukoYjkUlCGsr



  • @jtsseiot said in Instructie: registreren van je eerste device:

    Ik krijg echter alleen nog geen data binnen via “GET get device data history”. De data blijft:
    {“totalCount”:0,“pageNo”:0,“pageSize”:0,“deviceDataHistoryDTOs”:[]}

    Moet nu zijn opgelost! Was idd het profielprobleem.



  • @afzal_m said in Instructie: registreren van je eerste device:

    Moet nu zijn opgelost! Was idd het profielprobleem.

    Top! Het werkt nu inderdaad. Dankjewel 🙂



  • Ik heb de stappen uit de documentatie gevolgd met Postman (fijn die templates!). Hierna heb ik de commando’s uitgevoerd zoals hier beschreven: http://support.sodaq.com/sodaq-one/at/ (ik test met het Sodaq NB-IoT shield). Ook dit gaat zonder problemen (PENDING=0,SENT=1,ERROR=1). Er zou dus één frame succesvol verzonden moeten zijn. Ik zie alleen geen data in Postman en het device heeft status OFFLINE:

                    "status": "OFFLINE",
                    "statusDetail": "NOT_ACTIVE",
    

    Iemand enig idee wat er fout gaat?

    Eerder heb ik getest met de sim die ik van Sodaq heb ontvangen bij het NB-IoT shield wat gekoppeld is aan All Things Talk, dit werkte goed (met een Arduino sketch die de temperatuur / humidity stuurt). Uiteraard heb ik nu de sim gebruikt die ik van T-Mobile heb ontvangen.



  • @brocaar Ik heb exact hetzelfde probleem wat jij hebt. Mijn device blijft maar op OFFLINE en NOT_ACTIVE staan.

    Waar ik nu wel achter ben is dat ik geen netwerk attach heb als ik de AT commando AT+CGATT? uitvoer. Ik krijg dan een ERROR terug. Ik ben de stappen hier http://support.sodaq.com/sodaq-one/at/ aan het volgen. Tot aan AT+CGATT? lijkt het goed te gaan met alleen OK.

    Waar kan dit aan liggen?



  • @brocaar

    Bij jou zag ik dat het MultiSensor profiel niet goed was ingeladen in je Ocean Connect App. Dit heb ik zojuist gefixt. Wellicht werkt het nu wel. Kan zijn dat je misschien opneuw je device moet registeren.

    @tolgapaksoy bij jou weet ik niet waar het precies mis gaat 😞

    Eind deze maand komt onze Installfest er weer aan! Uit mijn hoofd 23 aug.



  • @afzal_m Ik kan ook niet mijn simkaart informatie uitlezen:

    AT+CCID?
    
    ERROR
    

    Als ik vraag om meer informatie bij mijn errors via

    AT+CMEE=1
    
    OK
    

    en vervolgens weer invoer

    AT+CCID?
    
    ERROR
    

    krijg ik alsnog een error zonder code… Dit is echt apart. Volgens mij is mijn module/SIM slot kaduuk.



  • @afzal_m

    Hoi,

    We hebben een poging gedaan de sim kaart te registreren en de hele handleiding doorlopen. Als ik via postman “get devices” verstuur krijg ik ook een geregistreerd device.

    Echter staat status daar op offline en statusDetail op not_active

    Ik heb wel de device registratie gedaan met de minimale (althans ik dacht/denk dat de rest optioneel is/was)gegevens, dus imei en username.

    Daarnaast zie ik in meerdere berichten iets terugkomen over een multisensor profiel, maar kom nergens tegen hoe je dit instaleert. en of het mogelijk is

    Alvast bedankt voor je tijd



  • @global2017

    Wat tof dat je al zo ver bent! Het ontbreken van ‘multisensor’ rawdata profile was inder het probleem.

    Als het goed is werkt het nu wel. Kan zijn dat je je device opnieuw moet registreren. Ik ben benieuwd!



  • Heb het nogmaals geprobeerd,maar device blijft staan als niet actief.
    Is dit een administratieve handeling, of moet de kaart echt via nb-iot netwerk connectie maken. want anders kan het daar nog aan liggen.

    Onderstaan het gedeeltelijke resultaat van de get devices active status::

        "nodeId": null,
        "name": "YourDevice",
        "description": null,
        "manufacturerId": "TMNL",
        "manufacturerName": "TMNL",
        "mac": null,
        "location": "NL",
        "deviceType": "MultiSensor",
        "model": "1000",
        "swVersion": null,
        "fwVersion": null,
        "hwVersion": null,
        "protocolType": "CoAP",
        "bridgeId": null,
        "status": "OFFLINE",
        "statusDetail": "NOT_ACTIVE",
        "mute": "FALSE",
        "supportedSecurity": null,
        "isSecurity": null,
        "signalStrength": null,
        "sigVersion": null,
        "serialNumber": null,
        "batteryLevel": null


  • De NB-IoT module/simkaart moeten inderdaad wel ee nnetwork attach hebben



  • @afzal_m heb net opnieuw getest (was niet eerder in de gelegenheid). Heb “delete device”, “register device” en “set device info” gedaan zoals beschreven in de handleiding. Device is connected:

    AT+CGATT?
    
    +CGATT:1
    
    OK
    AT+NPING=172.16.14.22
    
    OK
    
    +NPING:172.16.14.22,125,927
    AT+NSMI=1
    
    OK
    AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64
    
    OK
    
    +NSMI:SENT
    

    Helaas in de API nog steeds OFFLINE en NOT_ACTIVE… Enig idee wat er fout gaat?



  • @brocaar werk je toevallig op een macbook?
    Er zijn wat issues met macbooks en postman.



  • @afzal_m werk inderdaad op een MacBook. Dit zou voor een REST API toch niet uit mogen maken?



  • @brocaar

    Er zijn wat bugs in postman op macbooks waardoor het registreren van IMEI niet helemaal goed gaat. Check ook https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/45/pending-messages/7

    @tolgapaksoy en @harryviet hebben hier ook last van gehad.

    Bij Tolga hielp het om alle postman environment files te deleten en opnieuw in te laden. Maar we hebben tegenwoordig ook een device register portal gebouwd die zelf connect met de rest API. Ik heb een nieuwe app voor je aangemaakt en een account op onze device register portal (zie pm). Hier kun je je device registeren door enkel je IMEI toe te voegen. Als je daarna data verstuurt vanaf je device zul je in de portal je data usage zien oplopen. Test dit even aub en dan kun je daarna alsnog even sleutelen in postman.



  • @afzal_m thanks! Ga ik proberen.



  • @afzal_m

    Hoi,

    Ik heb een 2e poging gedaan, en volgens mij is er een network attach.

    AT+CGATT? geeft als resultaat 1
    AT+CGPADDR=1 geeft als resultaat een ip adres

    Dus volgens mij is de module geatched, als ik kan ook middels AT+NMGS een bericht
    sturen, hier komt ook netjes OK op terug, de 2de keer geeft dit een error.

    Echter bij middels een get devices request blijft het device offline?



  • @Global2017 zie pm


Locked
 

Looks like your connection to Internet of Things was lost, please wait while we try to reconnect.