Instructie registreren van je eerste device


  • Nieuw linkje, ditmaal zonder expiration date

    https://docs.t-mobile.nl/index.php/s/dsTukoYjkUlCGsr



  • @jtsseiot said in Instructie: registreren van je eerste device:

    Ik krijg echter alleen nog geen data binnen via “GET get device data history”. De data blijft:
    {“totalCount”:0,“pageNo”:0,“pageSize”:0,“deviceDataHistoryDTOs”:[]}

    Moet nu zijn opgelost! Was idd het profielprobleem.



  • @afzal_m said in Instructie: registreren van je eerste device:

    Moet nu zijn opgelost! Was idd het profielprobleem.

    Top! Het werkt nu inderdaad. Dankjewel 🙂



  • Ik heb de stappen uit de documentatie gevolgd met Postman (fijn die templates!). Hierna heb ik de commando’s uitgevoerd zoals hier beschreven: http://support.sodaq.com/sodaq-one/at/ (ik test met het Sodaq NB-IoT shield). Ook dit gaat zonder problemen (PENDING=0,SENT=1,ERROR=1). Er zou dus één frame succesvol verzonden moeten zijn. Ik zie alleen geen data in Postman en het device heeft status OFFLINE:

                    "status": "OFFLINE",
                    "statusDetail": "NOT_ACTIVE",
    

    Iemand enig idee wat er fout gaat?

    Eerder heb ik getest met de sim die ik van Sodaq heb ontvangen bij het NB-IoT shield wat gekoppeld is aan All Things Talk, dit werkte goed (met een Arduino sketch die de temperatuur / humidity stuurt). Uiteraard heb ik nu de sim gebruikt die ik van T-Mobile heb ontvangen.



  • @brocaar Ik heb exact hetzelfde probleem wat jij hebt. Mijn device blijft maar op OFFLINE en NOT_ACTIVE staan.

    Waar ik nu wel achter ben is dat ik geen netwerk attach heb als ik de AT commando AT+CGATT? uitvoer. Ik krijg dan een ERROR terug. Ik ben de stappen hier http://support.sodaq.com/sodaq-one/at/ aan het volgen. Tot aan AT+CGATT? lijkt het goed te gaan met alleen OK.

    Waar kan dit aan liggen?



  • @brocaar

    Bij jou zag ik dat het MultiSensor profiel niet goed was ingeladen in je Ocean Connect App. Dit heb ik zojuist gefixt. Wellicht werkt het nu wel. Kan zijn dat je misschien opneuw je device moet registeren.

    @tolgapaksoy bij jou weet ik niet waar het precies mis gaat 😞

    Eind deze maand komt onze Installfest er weer aan! Uit mijn hoofd 23 aug.



  • @afzal_m Ik kan ook niet mijn simkaart informatie uitlezen:

    AT+CCID?
    
    ERROR
    

    Als ik vraag om meer informatie bij mijn errors via

    AT+CMEE=1
    
    OK
    

    en vervolgens weer invoer

    AT+CCID?
    
    ERROR
    

    krijg ik alsnog een error zonder code… Dit is echt apart. Volgens mij is mijn module/SIM slot kaduuk.



  • @afzal_m

    Hoi,

    We hebben een poging gedaan de sim kaart te registreren en de hele handleiding doorlopen. Als ik via postman “get devices” verstuur krijg ik ook een geregistreerd device.

    Echter staat status daar op offline en statusDetail op not_active

    Ik heb wel de device registratie gedaan met de minimale (althans ik dacht/denk dat de rest optioneel is/was)gegevens, dus imei en username.

    Daarnaast zie ik in meerdere berichten iets terugkomen over een multisensor profiel, maar kom nergens tegen hoe je dit instaleert. en of het mogelijk is

    Alvast bedankt voor je tijd



  • @global2017

    Wat tof dat je al zo ver bent! Het ontbreken van ‘multisensor’ rawdata profile was inder het probleem.

    Als het goed is werkt het nu wel. Kan zijn dat je je device opnieuw moet registreren. Ik ben benieuwd!



  • Heb het nogmaals geprobeerd,maar device blijft staan als niet actief.
    Is dit een administratieve handeling, of moet de kaart echt via nb-iot netwerk connectie maken. want anders kan het daar nog aan liggen.

    Onderstaan het gedeeltelijke resultaat van de get devices active status::

        "nodeId": null,
        "name": "YourDevice",
        "description": null,
        "manufacturerId": "TMNL",
        "manufacturerName": "TMNL",
        "mac": null,
        "location": "NL",
        "deviceType": "MultiSensor",
        "model": "1000",
        "swVersion": null,
        "fwVersion": null,
        "hwVersion": null,
        "protocolType": "CoAP",
        "bridgeId": null,
        "status": "OFFLINE",
        "statusDetail": "NOT_ACTIVE",
        "mute": "FALSE",
        "supportedSecurity": null,
        "isSecurity": null,
        "signalStrength": null,
        "sigVersion": null,
        "serialNumber": null,
        "batteryLevel": null


  • De NB-IoT module/simkaart moeten inderdaad wel ee nnetwork attach hebben



  • @afzal_m heb net opnieuw getest (was niet eerder in de gelegenheid). Heb “delete device”, “register device” en “set device info” gedaan zoals beschreven in de handleiding. Device is connected:

    AT+CGATT?
    
    +CGATT:1
    
    OK
    AT+NPING=172.16.14.22
    
    OK
    
    +NPING:172.16.14.22,125,927
    AT+NSMI=1
    
    OK
    AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64
    
    OK
    
    +NSMI:SENT
    

    Helaas in de API nog steeds OFFLINE en NOT_ACTIVE… Enig idee wat er fout gaat?



  • @brocaar werk je toevallig op een macbook?
    Er zijn wat issues met macbooks en postman.



  • @afzal_m werk inderdaad op een MacBook. Dit zou voor een REST API toch niet uit mogen maken?



  • @brocaar

    Er zijn wat bugs in postman op macbooks waardoor het registreren van IMEI niet helemaal goed gaat. Check ook https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/45/pending-messages/7

    @tolgapaksoy en @harryviet hebben hier ook last van gehad.

    Bij Tolga hielp het om alle postman environment files te deleten en opnieuw in te laden. Maar we hebben tegenwoordig ook een device register portal gebouwd die zelf connect met de rest API. Ik heb een nieuwe app voor je aangemaakt en een account op onze device register portal (zie pm). Hier kun je je device registeren door enkel je IMEI toe te voegen. Als je daarna data verstuurt vanaf je device zul je in de portal je data usage zien oplopen. Test dit even aub en dan kun je daarna alsnog even sleutelen in postman.



  • @afzal_m thanks! Ga ik proberen.



  • @afzal_m

    Hoi,

    Ik heb een 2e poging gedaan, en volgens mij is er een network attach.

    AT+CGATT? geeft als resultaat 1
    AT+CGPADDR=1 geeft als resultaat een ip adres

    Dus volgens mij is de module geatched, als ik kan ook middels AT+NMGS een bericht
    sturen, hier komt ook netjes OK op terug, de 2de keer geeft dit een error.

    Echter bij middels een get devices request blijft het device offline?



  • @Global2017 zie pm



  • @marcelvansambeek said in Instructie registreren van je eerste device:

    Ik heb netjes de handleiding gevolgd.
    Certificaat en key toegevoegd
    host: 160.44.201.248:8743
    passphrase: … ook netjes ingevuld.

    ook de Postman collections toegevoegd.
    en de environment
    netjes de API key en de secret ingevuld.

    echter krijg ik:
    Could not get any response
    There was an error connecting to https://160.44.201.248:8743/iocm/app/sec/v1.1.0/login.
    Why this might have happened:
    The server couldn’t send a response:
    Ensure that the backend is working properly
    Self-signed SSL certificates are being blocked:
    Fix this by turning off ‘SSL certificate verification’ in Settings > General
    Client certificates are required for this server:
    Fix this by adding client certificates in Settings > Certificates
    Request timeout:
    Change request timeout in Settings > General

    Kan iemand me adviseren, want ik voorlopig niet verder denk ik.

    mvg,

    Ik krijg de zelfde foutmelding in Postman, maar het uitzetten van SSL verificatie verhelpt het probleem bij mij niet. Weet er iemand raad?

    Met vriendelijke groet,

    Casper van Doorne



  • @doofenshmirtz Je moet als je het certificaat instelt, ook echt het certificaat voor port 8743 instellen, dus niet alleen het IP adres invullen, maar ook de port


Locked
 

Looks like your connection to Internet of Things was lost, please wait while we try to reconnect.