AT+CSQ


  • @afzal_m Bij mij leek het registreren wel goed te gaan, maar kwam de data gewoon niet binnen. Ik kreeg geen foutmelding.

    Deze foutmelding klinkt als een fout IMEI nummer bij verifyCode. De body voor “Register Device” moet er zo uit zien
    {
    “verifyCode”:“123456789012347”,
    “nodeId”:“123456789012347”,
    “timeout”:0,
    “endUserId”:“yourname”
    }

    Als dat zo is kan je voor de zekerheid het IMEI nummer dat daar ingevuld is nog controleren op http://www.imei.info/



  • @Remi-Frenay Hier nog een uitgebreide uitleg.

    De IMEI nummer komt als volgt uit de SODAQ one shield:

    AT+CGSN=1
    +CGSN:35887808xxxxxxx
    OK

    Ook klopt het als ik dit IMEI nummer invoer bij imei.info.

    Vervolgens voer ik dit in bij Postman:

    {
    “verifyCode”:“35887808xxxxxxx”,
    “nodeId”:“35887808xxxxxxx”,
    “timeout”:0,
    “endUserId”:“YourName”
    }

    En krijg ik dit terug:

    {
    “error_code”: “100003”,
    “error_desc”: “Invalid verify code.”
    }

    Dus ik weet niet precies wat er nou mis is.



  • Nou… Na een hoop geprobeerd te hebben, blijkt dat ik 2 * karakters om de verifyCode links en rechts moet zetten. Nu heb ik het kunnen registreren, bedankt!

    P.s: dit forum maakt een stuk tekst dikgedrukt als je 2 ster-karakters gebruikt, vandaar dat ik @Remi-Frenay zijn antwoord niet goed door had.
    Ook haal ik voor de zekerheid mijn IMEI weer weg uit de vorige comment



  • Ah fijn dat het gelukt is! Ook gelukt met versturen van data?



  • @afzal_m Ook even gebeld met SodaQ. Ik heb nu succesvol een netwerk attach. Alleen de berichten die ik stuur blijven op PENDING hangen. Ik heb begrepen dat dit mogelijk kan liggen aan Oceanconnect als de juiste profiel niet is ingeladen, en mogelijk de modellen/protocollen niet overeenkomen in Oceanconnect.

    Staat dit goed op mijn account? Thanks!



  • @tolgapaksoy

    Hi Tolga wat goed! Jouw profiel staat wel goed ingesteld. Heb ik net nagekeken. Kun je anders via postmen je device deleten en opnieuw registreren?



  • @afzal_m Verwijderd, opnieuw geregistreerd + device info.

    De stappen:

    > AT+CFUN=1
    OK
    > AT+NBAND=8
    OK
    > AT+COPS=1,2,"20416"
    OK
    > AT+CSQ
    +CSQ:18,99
    > AT+CGATT?
    +CGATT:1
    OK
    > AT+NSMI=1
    OK
    > AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64
    OK
    > AT+NQMGS
    PENDING=1,SENT=0,ERROR=0
    OK
    

    en hij blijft ook maar op PENDING ook na een paar minuten. Als ik daarna het bericht nogmaals probeer te sturen:

    > AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64
    +CME ERROR: 513
    

    alleen ik kan totaal geen documentatie vinden over error 513??? Ik lijk gewoon een network attach te hebben, dus kan het nog steeds aan mij liggen dat ik iets fout doe?

    🤔



  • Ja dit probleem los je denk ik ook niet op met de AT commando’s als je al een network attach hebt. Er moet echt iets fout zijn gegaan in postman.



  • Hi @tolgapaksoy, ik vroeg me af of je die ‘pending’ messages issue al opgelost hebt?
    Bij mij treed namelijk hetzelfde op. Zie post:
    https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/45/pending-messages
    Hoor graag!




Locked
 

Looks like your connection to Internet of Things was lost, please wait while we try to reconnect.