Pincode simkaart starterspakket


  • L.s.
    We willen de simkaart van de starterskit gebruiken bij een Quectel BG-96.
    We krijgen echter geen service, vermoedelijk omdat er een pincode ingesteld staat.
    Hoe is de pincode te achterhalen? Deze staat nl niet op de ‘creditcard’ waaruit de simkaart gedrukt wordt en 0000 werkt niet,

    Met vriendelijke groet,
    Tim van der Loo



  • @tvdl Hoi TVDL
    Naar mijn weten heeft de T-Mobile starterskit sim geen pincode, ik denk dus dat er iets anders mis is.



  • Dat klopt @Stefan-de-Lange, er is geen pincode. @TVDL kun je aub aangeven met welke AT commands je een verbinding probeert te krijgen?



  • @afzal_m We hebben vastgesteld dat het niet de pin code op de sim kaart is.
    Onze netwerkregistratie krijgen we niet in orde.

    AT+CREG?
    +CREG: 0,3
    Dit betekent dus ‘Registration denied’.
    Als we kijken naar de operators, krijgen we het volgende:
    at+cops=?

    +COPS: (1,“vodafone NL”,“voda NL”,“20404”,0),(1,“T-Mobile NL”,“TMO NL”,“20416”,0),(1,“NL KPN”,“NL KPN”,“20408”,0),(1,“T-Mobile NL”,“TMO NL”,“20416”,9),(0,1,2,3,4),(0,1,2)

    OK
    Nu proberen we een specifieke te selecteren:

    at+cops=1,2,“20416”,9
    +CME ERROR: 13
    Error 13 is SIM failure

    at+cops=1,2,“20416”,8
    +CME ERROR: 13

    at+cops=1,2,“20416”,0
    +CME ERROR: 13

    at+cops=?
    +COPS: (0,“T-Mobile NL”,“TMO NL”,“20416”,0),(0,“NL KPN”,“NL KPN”,“20408”,0),(0,“vodafone NL”,“voda NL”,“20404”,0),(0,“T-Mobile NL”,“TMO NL”,“20416”,9),(0,1,2,3,4),(0,1,2)

    OK
    Alle operators krijgen status 0.

    Wij denken dat hier een probleem is met de sim kaart.

    Enige idee?



  • @tvdl Probeer het nog een keer maar dan met PDP context:

    (wacht bij iedere stap ff op OK of een bevestiging)

    AT+CEREG=5 (netwerk info notifier)
    AT+CFUN=0 (radio uit)
    AT+CGDCONT=0,"IP","cdp.iot.t-mobile.nl" (set context)
    AT+CFUN=1 (radio aan)
    AT+COPS=1,2,"20416" (forceer registratie)
    

    Check ook ff met:

    AT+NCONFIG?
    

    Of alle instellingen goed staan…



  • @stefan-de-lange
    We zijn de SIM failure kwijt, maar nog steeds een registartion denied.
    Het lijkt er wel op dat we verbinding hebben via LTE-NB1 en alle instellingen goed ijn.

    AT+CFUN=0

    OK
    AT+CFUN=1

    OK
    AT+CSQ

    +CSQ: 12,99

    OK
    AT+CREG?

    +CREG: 0,3

    OK
    at+qnwinfo

    +QNWINFO: “CAT-NB1”,“20416”,“LTE BAND 8”,3747

    OK
    AT+QCFG=“nwscanmode”

    +QCFG: “nwscanmode”,3

    OK
    AT+QCFG=“nwscanseq”

    +QCFG: “nwscanseq”,020301

    OK
    AT+CPIN?

    +CPIN: READY

    OK
    AT+CGDCONT?

    +CGDCONT: 1,“IP”,“cdp.iot.t-mobile.nl”,“0.0.0.0”,0,0,0,0

    OK
    AT+QCFG=“iotopmode”

    +QCFG: “iotopmode”,1

    OK
    AT+CGDCONT?

    +CGDCONT: 1,“IP”,“cdp.iot.t-mobile.nl”,“0.0.0.0”,0,0,0,0

    OK
    AT+COPS?

    +COPS: 1,0,“T-Mobile NL”,9

    OK
    AT+COPS=?

    +COPS: (2,“T-Mobile NL”,“TMO NL”,“20416”,9),(0,1,2,3,4),(0
    ,1,2)

    OK

    Waarom is de registration denied ?

    Overigens AT+CEREG=5 en AT+NCONFIG? werken niet.



  • Hoi Stefan,
    Ik kun je je IMSI doorgeven? Dan kunnen we kijken of er iets geks staat in het SIM profiel.
    Grt,
    Henk



  • @techniek said in Pincode simkaart starterspakket:

    Hoi Stefan,
    Ik kun je je IMSI doorgeven? Dan kunnen we kijken of er iets geks staat in het SIM profiel.
    Grt,
    Henk

    Ik denk dat je @TVDL bedoelt 😉



  • @stefan-de-lange
    Het IMSI nummer is:
    at+cimi
    901405700008837
    OK



  • Sorry, natuurlijk voor @techniek.



  • We hebben een 2e kaartje dat ook niet werkt.
    IMSI nummer daarvan is 901405700009808.



  • Het zit ook niet in de sim profielen inderdaad. Maar bedankt voor het testen!

    @techniek zou je aub de device configuratie met @TVDL kunnen doornemen aub?


 

Looks like your connection to Internet of Things was lost, please wait while we try to reconnect.