Payload missing


  • Hoi,

    2de versie van onze hardware is net afgerond.
    Heb netjes eerst het IMEI nummer aangemeld in de portal van T-Mobile.
    Daarna het simkaartje overgezet van de oude hardware naar de nieuwe hardware.
    En daarna alles aangezet.

    Er kan netjes een verbinding gemaakt worden met het netwerk en de data (volgens onze software) netjes verstuurd.
    Alleen in de portal van T-Mobile blijft de payload leeg. Ook is er geen data doorgestuurd naar onze (application) server, via de callback url.
    Onze hardware maar weer uit gezet.

    De IMEI van de oude hardware verwijderd en opnieuw de nieuwe hardware aangezet.
    Ook nu weer wordt er netjes een verbinding gemaakt en de data (volgens onze software) weer netjes verstuurd.
    Nu ook weer blijft de payload in de portal leeg. Maar dit keer is de data wel verzonden naar onze (Application) server, via de callback url.

    Waar ligt dit aan en wat kan ik doen?



  • Beste Bob,

    Dit probleem heb ik ook sinds kort.
    Ik ben nog niet zo lang bezig met NB-IoT dus had eerst niet veel projecten en IMEI’nr’s, maar ik zag altijd de Last Message en de Payload correct terug.
    Nu echter, nadat ik onlangs meerdere IMEI-nr’s heb toegevoegd, heb ik bij een aantal IMEI-nr dat ik die info niet terug zie. Gelukkig wordt de data wel zonder probleem doorgestuurd naar de Application Server, dus ik maak me er niet zo veel zorgen over. Vreemd is het wel.


 

Looks like your connection to Internet of Things was lost, please wait while we try to reconnect.